فهرست بستن

چیپست کایرین ۸۲۰ ۵G رسما توسط مدیاتک معرفی شد

زمان مطالعه ۳ دقیقه

شرکت تایوانی مدیاتک از جدیدترین تراشه خود رونمایی کرد. چیپست کایرین ۸۲۰ ۵G رسما توسط مدیاتک معرفی شد ، چیپست دیمنسیتی ۸۲۰ با لیتوگرافی ۷ نانومتری FinFET شرکت TSMC تولید شده و از نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

در نمایشگاه CES 2020 مدیاتک پردازنده دیمنسیتی ۸۰۰ را معرفی کرد و چیپست جدید، جایگزین آن محسوب می‌شود و فاصله میان پردازنده پرچمدار دیمنسیتی ۱۰۰۰ و سری هلیو G90 را پر می‌کند. این پردازنده از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد. فرکانس ۴ هسته قدرتمند ARM Cortex-76 روی ۲.۶ گیگاهرتز تنظیم شده که بالاتر از فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی نسل گذشته است. هسته‌های Cortex-A55 مورد استفاده در این پردازنده فرکانسی برابر با ۲.۰ گیگاهرتز دارند.

چیپست دیمنسیتی ۸۲۰

تجربه لذت بخش تر هنگام بازی های سنگین

در بخش گرافیکی نیز شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G57 با ۵ هسته هستیم که یک هسته بیشتر از واحد پردازش گرافیکی مورد استفاده در دیمنسیتی ۸۰۰ دارد. مدیاتک برای افزایش کارایی این چیپست در زمینه اجرای بازی‌ها، از قابلیت HyperEngine 2.0 استفاده کرده که با بهبودهای نرم افزاری در CPU ،GPU، رم و شبکه تجربه لذت‌بخش‌تری را در زمان اجرای بازی‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کایرین ۸۲۰ ۵G با پردازشگر گرافیکی شش هسته‌ای Mali-G57 همراه است،‌ ولی متأسفانه سرعت کلاک آن مشخص نیست. در اینجا قابلیت جدیدی به نام Kirin Gaming+ 2.0 نیز وجود دارد که پیشرفت‌هایی را در بازی‌ها به ارمغان میاورد. در اینجا یک هسته‌ی بزرگ برای واحد پردازش عصبی (NPU) و پردازشگر تصویر Kirin ISP 5.0 نیز در داخل چیپست جدید شرکت هواوی به کار رفته است. این ISP جدید می‌تواند ۱۵ درصد مصرف بهینه‌تر انرژی را به همراه داشته باشد و به لطف پشتیبانی از فناوری کاهش نویز BM3D SLR، نویز تصویر را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. این دقیقاً همان ISP به کار رفته در تراشه‌ی پرچمدار کایرین ۹۹۰ است.

چیپست دیمنسیتی

افزایش کیفیت ویدیوها با رزولوشن پایین

این فناوری امکان افزایش کیفیت ویدیوها با رزولوشن پایین، کنترل نور آبی، کاهش شدت نور برای کاهش آسیب به چشم کاربران در محیط‌های کم نور و HDR10 را فراهم می‌کند. ویژگی ClearMotion که این پردازنده در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد، امکان تبدیل محتوا با سرعت ۲۴/۳۰ فریم بر ثانیه به ۶۰ یا ۱۲۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.

پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) مورد استفاده در این پردازنده که مدیاتک از آن با نام Imagiq 5.0 یاد می‌کند، نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده. پردازنده جدید مدیاتک از سنسورهای دوربین با حداکثر رزولوشن ۸۰ مگاپیکسل، لرزشگیر الکترونیکی تصویر، ویدیوهای HDR با رزولوشن ۴K و افکت بوکه پشتیبانی می‌کند.

درون چیپست دیمنسیتی ۸۲۰ مانند سایر پردازنده‌های دیمنسیتی مودم ۵G تعبیه شده که در حالت‌های SA و NSA کارایی دارد. این مودم از شبکه ارتباطی ۵G، دو سیم کارت و اشتراک‌گذاری طیف به صورت پویا (DSS) پشتیبانی می‌کند. ردمی ۱۰X یکی از اولین گوشی‌های هوشمندی خواهد بود که با این پردازنده وارد بازار می‌شود.

افکار خود را به اشتراک گذارید