فهرست بستن

بررسی و دانلود اپلیکیشن مسیریاب بلد

زمان مطالعه ۷ دقیقه

اگه به دنبال استفاده از یک اپلیکیشن مسیریاب ایرانی هستین که شما رو بدون دردسر و با کلی امکانات منحصر به فرد راهنمایی کنه باید بگم برای بررسی و دانلود اپلیکیشن مسیریاب بلد مقاله را تا انتها دنبال کنید .

مقدمه ای در رابطه با مسیریاب بلد

وقتی یادم میاد که قدیم ترها چطور به مسافرت های طولانی و بین شهری بدون استفاده از تکنولوژی و مسیریاب ها میرفتیم، تعجب میکنم. وقتی به شهر جدیدی میرسیدیم و قصد رفتن به مقصد خاصی مثل آثار باستانی و .. را داشتیم مدام کنار خیابان توقف میکردیم و از افراد بومی آدرس اون مقصد رو میپرسیدیم و به زحمت خودمون رو به اونجا میرسوندیم. ولی چندسالی هست که با همه گیر شدن گوشی های هوشمند و استفاده از اپلیکیشن های مسیریاب دیگه بدون ترس و واهمه برای گم شدن و مسیر اشتباه به سفر میریم.

همیشه وقتی نسخه خارجی یک اپلیکیشن جای خودش رو بین مردم ما باز میکنه، کوچ کردن به نسخه ایرانی اون اپلیکیشن به سختی امکان پذیره و شاید به همین خاطر هست که برنامه نویس های داخلی خیلی به سراغ بومی سازی اپلیکیشن های محبوب نمیرن (سابقه رقبای تلگرام حاکی از این ماجراست).

اما میتونم بگم بچه های کار بلدی دور هم جمع شدن تا یک مسیریاب حرفه ای و همه فن حریف با کلی امکانات بومی در اختیار شما قرار بدن.

بررسی و دانلود اپلیکیشن مسیریاب بلد

رابط کاربری مسیریاب بلد

برای شروع بهتره به سراغ ظاهر اپلکیشن بلد بریم، خب قاعدتا تمام اپلیکیشن های مسیریاب در این قسمت ظاهری مشابه هم دیگه دارن و تنها در چند مورد ریزه کاری تفاوت هایی دیده میشه.

مسیریاب بلد با استفاده از نقشه بومی و اختصاصی خود وجه تمایز اول را ایجاد کرده است.

بدون شلوغی و دکمه های اضافی شما تنها با روشن کردن location دستگاه خود می توانید محل قرار گرفتن خودتون رو ببینید.

قرار دادن دسترسی های سریع مثل پمپ بنزین و داروخانه و بیمارستان و … که البته با توجه به شرایط خاص به صورت اتوماتیک تغییر میکند بسیار عالی بوده و تنها با یک کلیک نزدیک ترین مراکز مورد نیازتون رو به شما معرفی میکند و براساس نزدیک ترین ها و یا حتی در مسیر سفر بودن ها براتون به نمایش گذاشته می شود.

نمایش آنلاین ترافیک بر روی نقشه و حتی تغییر ظاهر نقشه به حالت شب و روز به صورت هوشمند از قابلیت های دیگر این اپلیکیشن می باشد.

در مجموع استفاده از نقشه ای گویا و چیدمان درست عناصر برنامه نشان از فکر بر روی ui|ux این اپلیکیشن کاربردی دارد.

 

دانلود اپلیکیشن مسیریاب بلد

 

درخواست نقد و بررسی اپلیکیشن

کارایی و کاربرد اپلیکیشن نقشه و مسیریاب بلد

نوشتن از قابلیت های عمومی مسیریاب بلد خیلی مفید نبوده چون این قابلیت ها بین تمام مسیریاب های رقیب مشترک بوده از جمله ، تغییر نشانگر خودرو، انتخاب مقاصد برگزیده ، گزارش اخطار توسط کاربر ، گزارش دوربین و پلیس و تصادف توسط برنامه ، انتخاب چند مقصد تا رسیدن به مقصد نهایی و …

اما باید به نکات قوت و قابلیت های اختصاصی بلد بپردازیم تا وجه تمایز این اپلیکیشن نسبت به رقبای خارجی آن مشخص شود.

وقتی با بلد قصد سفر دارید لازم نیست حتما راننده باشید و یا خوردو داشته باشید، می توانید با استفاده از گزینه حمل و نقل عمومی (فعلا در تهران) خیلی راحت خودتون رو با تاکسی و مترو و بی آر تی به مقصدتون برسونید.

اگه قصد پیاده روی از خونه به محل کار یا هرجای دیگه ای رو دارید فقط کافیه مقصدتون رو مشخص کنید و گزینه پیاده را انتخاب کنید تا کوتاه ترین زمان پیاده روی برای رسیدن به مقصد مورد نظر را در گوشی خود داشته باشید.

و در نهایت اگه قصد پیاده روی و استفاده از حمل و نقل عمومی را ندارید می توانید برای رسیدن به مقصد مشخص شده خودتون از داخل مسیریاب بلد تاکسی اینترنتی بگیرید و سفری ایمن را تجربه کنید.

 

بررسی اپلیکیشن مسیریاب بلد

 

ویژگی های انحصاری بلد

اگه نگران جریمه شدن بخاطر وارد شدن به طرح ترافیک و یا زوج و فرد در شهرتون هستید میتوانید با فعال کردن گزینه تنظیمات طرح ترافیک در اپلیکیشن بلد با خیال راحت به مسیرتون ادامه بدید و به مقد برسید (البته اگه مقصدتون خودش داخل طرح نباشه).

اگه شما هم جز اون دسته از راننده هایی هستین که نمیخواین مدام به صفحه گوشی نگاه کنید تا کوچه و خیابانی که باید وارد اون بشید را رد کنید کافیه صدای گوشی را بلند کنید تا دستیار صوتی بلد خیلی خوب شما رو برای رسیدن به مقصد راهنمایی کنه (از جمله ویژگی های منحصر به فرد بلد انتخاب چندین صوت مختلف و حتی زبان ترکی و … هست ) و ویژگی خاص بلد در دستیار صوتی نام بردن اسم خیابان و کوچه مورد نظر به صورت کامل می باشد که بسیار ویژگی کاربردی و مفیدی است.

شما میتوانید در تهران برای رسیدن به مقصد تا جلوی درب را مسیریابی کنید با ویژگی نمایش پلاک خانه ها در شهر تهران دیگه تو هیچ کوچه و پس  کوچه ای لازم نیست بالا و پایین بروید تا پلاک را پیدا کنید چون با بلد تا جلوی پلاک خواهید رسید.

از ویژگی های جالب و منحصر به فرد دیگر بلد می توان به پیشنهاد چند مسیر برای رسیدن به مقصد را بیان کرد. به گونه ای که می توانید مسیری که برای رسیدن مقصد برای شما راحت تر است را انتخاب کنید و از همان مسیر سفر خود را ادامه دهید.

نقشه آفلاین از ویژگی های عالی و بسیار کاربردی بلد می باشد به گونه ای که شما با دانلود کردن نقشه شهر مورد نظر خود دیگه لازم نیست برای مسیریابی از دیتای گوشی خود استفاده کنید و به این صورت هم در مصرف باتری و هم در مصرف ایترنت همراه خود صرفه جویی قابل توجهی کرده اید.

 

بررسی و دانلود مسیریاب بلد

 

ضعف های قابل رفع در مسیریاب بلد

اما نباید از نقاط ضعف اپلیکیشن هم غافل شویم ، البته با توجه به امکانات بسیار این موارد خیلی به چشم نمیان.

بزرگترین ضعف فعلی اپلیکیشن بلد را می توان، گیج شدن نقشه وقتی چند جاده و کنارگذر کنار هم قرار دارند نام برد به گونه ای که مسیریاب نمی تواند به درستی تشخیص دهد که شما در کدام جاده هستید و این مسئله باعث می شود تا نقشه مدام بروزرسانی شود و از شما بخواهد تا خودتان را به مکان مورد نظر برسانید و این خطا زمانی خودش را نشان میدهد که چند صد متر جلوتر قرار باشد مسیر خود را تغییر دهید و اینگونه احتمال رد کردن خیابان یا خروجی را بالا می برد.

عدم امکان اشتراک گذاری آدرس نیز یکی دیگر از کمبود های اپیکیشن بلد می باشد.

بعضی اوقات نیز به علت عدم استفاده بهینه و آنی از گزارشات مردمی در اپلیکیشن، ترافیک و یا مسدود بودن راه به کاربر به درستی نمایش داده نمی شود و وقتی متوجه می شوید که دیگه راه برگشتی برای شما وجود ندارد.

در انتها…

با توجه به توضیحات داده شده در مورد اپلیکیشن مسیریاب بلد باید گفت که رقیب جدی برای نمونه های خارجی و داخلی موجود می باشد و با برطرف کردن معایب حداقلی خود می تواند به زودی در این عرصه یکه تازی کند. البته فعلا نیز با بیش از ۳ میلیون کاربر فعال بین ایرانی ها بدون رقیب می باشد.

مسیریاب بلد برای پلتفرم‌های iOS و اندروید منتشر شده است. نسخه اندروید را می‌توانید از کافه بازار دریافت نمایید.

 

دانلود اپلیکیشن مسیریاب بلد از کافه بازار

دانلود از بازار

 

شما هم تجربیاتتون از اپلیکیشن بلد رو اینجا با بقیه به اشتراک بزارید.

نویسنده : سجاد پروانه

امتیازات تفکیکی
۵
  • رابط کاربری
  • کاربرد
  • امکانات
Sending
User Review
۳.۶۷ (۳ votes)

15 نظر

به گفتگو بپوندید و نظر خود را به ما بگویید.

علیرضاپاسخ
۱۲ شهریور ۱۳۹۹ در ۷:۲۴ بعد از ظهر

من از مسیریاب بلد استفاده میکنم ولی اسم خیابان ها و کوچه هارو نمیگه.چجوری میشه فعالش کرد؟

حسن کچلپاسخ
۲۹ مهر ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۹ بعد از ظهر

پیشنهاد من این هست که کلا این نرم افزار(نشان)ودیگر نرم افزارهای مشابه آن مانند همین بلد راتعطیل کنید.اگر جایی گم بشیم وبپرسیم خیلی زودتربه مقصدمیرسیم تا ازاین نرم افزار بیخود واعصاب خردکن استفاده کنیم.اگرنرم افزارهای بیگانه را جاسوس وبدافزار بنامیم اشکالی ندارد ولی حداقل جنس بنجل ونامطلوب که بعضا حتی موجب خسارت یا دربهترین حالت باعث اتلاف وقت میشود رابه مردم تحمیل نکنیم.درشهری مارا ساعتها درخیابانهای فرعی وبدتر ازآن خیابانهای یکطرفه هدایت کرده که نزدیک بود تصادف کنیم.این بدافزار به معنای واقعی بی نشان است وضدصنعت توریسم است.این جزو همان کالاهاییست که باید گفت مفت آنهم گران است.جالب اینکه این بدافزار گزینه پلیس یاب هم دارد که جا دارد به سازندگان آن بگویم که بزرگوارن ،شما راه رانشان دهید پلیسش پیش کش.ودرآخرباید گفت که نشان دادن مسیر دربزرگراههای تهران واصفهان که هنر نیست ،هنرآنست که در روستاها وراههای مثلا کهگیلویه وبویراحمدراهی به شما نشان دهدوشمارابه راحتی به مقصدبرساند حال اینکه بدافزارنشان درجایی مانند استان مذکوربجز درشهر شما رابصورت نقطه ای در صفحه سفید تلفن همراهتان نشان خواهد داد.
.عجیب است که پیشرفت درتکنولوژی به جایی برسد که نرم افزارهای مسیریاب بیگانه وساخت کشورهای کفر و دشمن درشهری مانند شیراز آنچنان شمارا از کوچه پس کوچه هایی که فقط تاکسیهای باتجربه وقدیمی شهر با آن آشناهستند میبرد وبه مقصدمیرساند آنهم بدون ترافیک.واقعا تجربه های شیرینی با نرم افزار ویز داشتم تا این حد که حاضربودم با کمال میل حق الزحمه به سازندگان آن پرداخت کنم.دست مریزاد وآفرین به سازندگانش

ابراهیم جعفرزادهپاسخ
۶ آبان ۱۳۹۹ در ۶:۵۰ قبل از ظهر

با سلام.
تا جایی که من از این نرم افزار کمک خواستم راضی بودم و مشکلی نداشتم. اما اگر خیابان‌های فرعی و کوچه ها رو هم نام گذاری کنید ممنون میشم.
با تشکر و خسته نباشی فراوان خدمت کاربران محترم

جمالپاسخ
۲۸ آذر ۱۳۹۹ در ۵:۲۷ بعد از ظهر

ببخشید مسیریاب بلد سخنگو هم هست

سجاد پروانهپاسخ
۳۰ آذر ۱۳۹۹ در ۰:۲۵ قبل از ظهر
– در پاسخ به: جمال

بله سخنگو هست

فرهادپاسخ
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ قبل از ظهر

در ابتدا از بلد ممنونم.هیچ برنامه ای بی عیب نیست.بنده اعتقاد دارم همه ما وظیفه داریم از برنامه های داخلی حمایت کنیم تا نقایص بر طرف شوند‌و وابسته دیگران نباشیم .همیشه در طول تاریخ حسن کچل هایی بودن که مرغ همسایه رو غاز میدیدن.که سرابی بیش نبوده… با تاسف!!؟……..

کورش پیراوهپاسخ
۱۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۸ بعد از ظهر
– در پاسخ به: فرهاد

من تمام مطالب را خواندم ، آقاجان اول بگو چگونه باید از این اپلیکیشن استفاده کرد ، چگونه باید وارد کارزار شد ، بعد شروع کن راجع به امتیازات و ویژگی‌های آن داد سخن بده ، ممکن هر چه موندم بالاخره نفهمیدیم چگونه باید عمل کرد . بنظرم باید منصرف شوم . شب بخیر

سجاد پروانهپاسخ
۱۸ دی ۱۴۰۱ در ۹:۱۸ قبل از ظهر
– در پاسخ به: کورش پیراوه

این مطلب آموزش استفاده از بلد نبوده و فقط در حد معرفی و بررسی امکانات و نقاط ضعف اپبوده است

یاسیپاسخ
۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۱۰ قبل از ظهر

دنده عقب را اضافه منید

مهرانپاسخ
۱۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ بعد از ظهر

با سلام بنده یه سوال دارم چرا مسیرهای بین شهری آزادراه ها را پیشنهاد نمیکنه برعکس راهای پر خطر اما توی ۱۰۰۰ کیلومتر مثلا ۵۰ کیلومتر نزدیک تره و ۹۹ درصد مواقع دو تا مسیر را پیشنهاد میده که یکی از اون یکی دور تر یا پرخطر تر هستش خواهشن رسیدگی کنید برنامه خوبیه اما لااقل سه تا راه را. پیشنهاد کنین البته قبل بروز رسانی همه چی در حد عالی بود اما فعلا بنده شخصا بخاطر یکی از برنامه های قدیمی روی گوشی ام هستش پاک نکردم هنوز هم امید وارم این خورده مشکلات را برطرف کنون چون واقعا زمان میبره یه برنامه به قول معرف طرفدار پیدا کته ولی حیفه یک شبه ریزش کنه . با هم فقط یه نظر بود سازنده صاحب اختیار هستن

مهرداد عزیزیپاسخ
۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۴۹ قبل از ظهر

بهتر از این نداریم

فرزانهپاسخ
۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۲۱ بعد از ظهر

سلام با تشکر از برنامه خوبتون
من با این برنامه تونستم مراکز تجمیعی واکسن کرونا را پیدا کنم و بتونم درست مسیر یابی کنم ‌خیلی راضی بودم
اما تو مرکز تجمیعی گفتم تو این برنامه نوشته واکسن مراکز دیگر را برای دوز دوم میزنندگفت الکیه
البته من هم گفتم آقا بنویس و امضا کن که شما نمی تونی دوز دوم مراکز دیگر را بزنی گفت نمی نویسم منم گفتم پس اطلاعات بلد درست بوده
خواستم بپرسم اینکه قشنگ این اطلاعات روزانه به روز رسانی میشه آیا به وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی وصل هستند
چون همه ی اطلاعات کاملا درسته
من هفت تا مرکز تجمیعی را سر زدم اطلاعات کامل و درست بود
باز هم تشکر می کنم ممنونم جواب بفرمایید

حمیدپاسخ
۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۲ قبل از ظهر

عادل خان همیشه بی نظیرن. هم خودشون و هم همه تولیداتشون

کورش پیراوهپاسخ
۱۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۸ بعد از ظهر

من تمام مطالب را خواندم ، آقاجان اول بگو چگونه باید از این اپلیکیشن استفاده کرد ، چگونه باید وارد کارزار شد ، بعد شروع کن راجع به امتیازات و ویژگی‌های آن داد سخن بده ، ممکن هر چه موندم بالاخره نفهمیدیم چگونه باید عمل کرد . بنظرم باید منصرف شوم . شب بخیر

mohsen tajikپاسخ
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ در ۵:۴۲ قبل از ظهر

Oki

نظری دهید