فهرست بستن

قابلیت جدید اینستاگرام، ذخیره و بازنشر لایو در IGTV

زمان مطالعه ۳ دقیقه

قابلیت جدید اینستاگرام، ذخیره و بازنشر لایو در IGTV را برای کاربران خود فراهم کرده است تا علاوه بر نمایش ۲۴ ساعته در بخش استوری ها این بار این ویدیوهای بلند مدت برای همیشه قابل دسترس کاربران باشند.

اینستاگرام از به‌طور رسمی قابلیت انتشار و ذخیره ویدئوهای لایو را به‌طور مستقیم در بخش IGTV فراهم کرد. در هفته‌های گذشته برخی کاربران امکان استفاده آزمایشی از این قابلیت را پیدا کرده بودند.

اینستاگرام

مقدمه‌ای در رابطه با لایو ویدیو اینستاگرام

امکان ارسال ویدیو زنده در اینستاگرام به شدت از سوی کاربران مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون به یکی از کاربردی‌ترین و پرطرفدارترین ویژگی‌های اینستاگرام تبدیل شده است. اما در این بین یک موضوع برخی کاربران را آزار می‌داد! این موضوع مربوط به عدم توانایی کاربر در ذخیره ویدیو زنده اینستاگرام (Live Video) می‌شود!

به منظور ذخیره ویدیو زنده اینستاگرام (Live Video) به هیچ وجه نیازی به انجام اقدامات خاص یا پیچیده ندارید. اینستاگرام به ساده‌ترین و بهترین شکل ممکن این قابلیت را در اختیارتان قرار می‌دهد. کاربران اینستاگرام ابتدا ماند حالت قبل نسبت به ارسال لایو ویدو در استوری اینستاگرام خود وارد عمل می‌شوند. به محض اینکه ویدیوی شما به پایان رسید و آن را قطع کردید، گزینه‌ای تحت عنوان Save در گوشه سمت راست و بالای صفحه مشاهده خواهید کرد که با لمس آن قادر به ذخیره ویدیو زنده اینستاگرام (Live Video) خود در بخش Camera Roll گوشی می‌شوید.

با این روش اینستاگرام سعی کرده است تا ای‌جی‌تی‌وی که امکان دیدن ویدئوهای بالای یک دقیقه را به‌طور یکپارچه فراهم می‌کند، جذاب‌تر کند تا رقابت با یوتیوب جدی‌تر شود.

با این حال در این روش امکان ویرایش ویدئویی که به‌صورت لایو پخش شده است وجود ندارد و از سوی دیگر اگر از جمله افرادی هستید که در ویدئوهای لایو خود نظرات مخاطبان خود را می‌خوانید یا پاسخ می‌دهید با این روش، نظرات کاربران در خروجی ویدئو نشان داده نمی‌شود.

آیا کامنت‌ها، لایک‌ها و غیره لایو ویدیو هم ذخیره می‌شوند؟

این نکته بسیار حائز اهمیت است که بدانید هنگامی که پس از اتمام لایو ویدیو خود در اینستاگرام گزینه Save را انتخاب می‌کنید، فقط اصل ویدیوی مد نظر و پخش شده شما در حافظه گوشی ذخیره می‌شود. پس هیچ یک از کامنت‌هایی که کاربران برایتان ارسال کرده‌اند یا آمار بازدید و لایک‌های کاربر ثبت نخواهند شد. شما پس از ذخیره ویدیو زنده اینستاگرام (Live Video) خود قادر به اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون توییتر، فیسبوک، یوتیوب و غیره خواهید بود.

افکار خود را به اشتراک گذارید