۵ نکته کلیدی که قبل از شروع کسب و کار اینترنتی باید بدانیم
۵ نکته کلیدی که قبل از شروع کسب و کار اینترنتی باید بدانیم تا کسب و کاری موفق تر داشته باشیم. هر کسب و کاری شرایط و قوانین خاصی داره که کسب و کارهای اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیستن. اگر تو این حوزه فعالی و یا قصد فعالیت تو این حوزه رو داری و یا حتی چیزی از کسب و کار اینترنتـی نمی دونـی اما به اون علاقه مندی این نکات را از دسـت نـده!
۱٫ به دنبال نیازهای واقعی بازار باش
اگر قصد شروع فعالیت در کسب و کارهای اینترنتی را دارید، باید در همین ابتدای راه به خوبی راجع به نیازهای بازار تحقیق کنید و بدانید که مردم چقدر به کالا و یا خدمات شما احتیاج دارند بسیاری از فعالیت های اقتصادی قابلیت پیاده شدن بر بستر اینترنت را ندارند. شاید بتوان همه چیز را در اینترنت به معرض فروش گذاشت، اما همواره باید قیمت های در حال تغییر، نحوه ارسال و مدت زمان دریافت کالا توسط مشتری و سایر فاکتورهای تاثیرگذار را در نظر گرفت
۲٫ یک سایت و یا درگاه اینترنتی داشته باش
راه ارتباطی خود با مشتریان را انتخاب کنید. عموما ساخت سایت و طراحی آن به خصوص برای افراد تازه کار بسیار هزینه بردار است و مهارت های متفاوتی را میطلبد. استفاده از شبکه های اجتماعی عمومی نیز می تواند فعالیت تخصصی شما را محدود کند چرا که هر کدام محدودیت های خودشان را دارند ضمن اینکه ممکن است برای خدمات و یا فروش کالای شما مناسب نباشند. بنابراین بسیار دقت داشته باشید تا به جای پیشرفت در کسب و کارتان با ضررهای مالی ریز و درشت مواجه نشوید.
۳٫ تولید محتوای با کیفیت خیلی مهمه
عکس، مطلب و تمام توضیحاتی که برای خدمات خود در نظر می گیرید و به مشتریان ارائه می کنید معرف کیفیت و سطح کسب و کار شماست. در توضیحات و عکس های خود بسیار با دقت و با کیفیت عمل کنید اما هرگز در این موارد اغراق و بزرگ نمایی نکنید. سعی کنید واضح و شکیل خود را به معرض ظهور بگذارید. “چرا باید این محصول را بخرم؟!” این سوالی است که باید توسط محتوای شما به مخاطبین پاسخ داده شود.
۴٫ اعتبار و معلومات کسب کنید
اگر شما فروشنده اید و یا خدماتی ارائه می کنید باید روی آن تسلط کامل داشته باشید و با علم کامل در کسب و کارتان فعالیت کنید. حتی در صورت نیاز در دوره های آموزشی شرکت کنید. تجارب خود را افزایش دهید تا حرفی برای گفتن داشته باشید. تا حد امکان نباید سوالی در رابطه با کسب و کار شما وجود داشته باشد که نتوانید آن را پاسخ دهید.
۵٫ با مشتریات ارتباط قوی برقرار کن
ارتباط دائمی شما با مخاطبانتان باعث می شود که همواره در ذهن مشتری خود باقی بمانید و مشتری تجربه خرید یا استفاده از خدمات شما را فراموش نکند. روش های متفاوتی برای حفظ ارتباط با مشتری وجود دارد، می توانید از پنل های پیامکی، ایمیل و یا تماس تلفنی استفاده کنید اما قبل از ارسال پیامک و یا ایمیل یا تماس گرفتن باید برنامه ریزی داشته باشید چرا که اگر بیش از اندازه با مشتری خود تماس بگیرید باعث ایجاد نتیجه معکوس خواهد شد.
نویسنده : سجاد پروانه
1 نظر
به گفتگو بپوندید و نظر خود را به ما بگویید.
خیلی به دیدن همچین چیزی الان نیاز داشتم