فهرست بستن

۴ تکنیک کاربردی برای متقاعد کردن دیگران

زمان مطالعه ۴ دقیقه

سلام ، در این مقاله قصد دارم تا شما رو با ۴ تکنیک کاربردی برای متقاعد کردن دیگران آشنا کنم که با رعایت این موارد خیلی راحت هر کسی را در هر شرایطی با این چهار تکنیک به انجام هر کاری متقاعد کنید.

 

4 تکنیک کاربردی برای متقاعد کردن دیگران

 

۱٫ وارد دنیای او شوید

از چشم اون به وضع موجود نگاه کن . علایق شخصی خودت رو کنار بزار و روی علایق او تمرکز کن. فقط فکر کن اگه جای اون باشی چکار می کنی؟ چه نظری داری؟
به این فکر کن اگه جای اون شخص بودی بقیه چه کاری میتونستن برات انجام بدن تا برات سودمند باشه و حالت رو خوب کنه؟
میتونید برای این کار سوالاتی در مورد علایق و طرف مقابل بپرسید و هرجا نقطه مشترکی داشتید بهش اعلام کنید . علایق مشترک بین دو نفر باعث میشه تا این حس رو به اون منتقل کنید که شما پیگیر او هستین و از این بابت حس خوبی خواهد داشت.

 

۲٫ دوستانه رفتار کنید

لبخند بزنید، صادقانه از او تعریف و تمجید کنید و اجازه دهید حس اعتماد بین شما شکل بگیرد. به او اجازه دهید به این باور برسد که هر جا به مشکلی برخورد مکرد میتواند روی کمک شما حساب کند.
مردم وقتی به کسی اطمینان داشته باشند حرفش را بیشتر می‌پذیرند. اگر می‌خواهید از رئیستان درخواست کنید لطفی به شما بکند، سعی کنید موجبات خوشنودی او را فراهم کنید. بیشتر کار کنید و از انتظاراتش پا فراتر بگذارید. طولی نمی‌کشد که او متوجه تلاش‌های شما می‌شود و با کمال میل خواسته‌ی شما را برآورده خواهد کرد.

 

۳٫ دلایل قانع کننده برایش بیاورید

برایش توضیح دهید که چطور پیشنهاد و ایده شما بهترین راه برای محقق شدن خواسته او هست. به او شواهد و مدارک انکار ناپذیری ارائه بدید تا به این باور برسد که بهترین راه حل یا محصول را شما رائه می دهید. هرگز برای اینکه چند قلم کالای بیشتری به فروش برسانید سعی نکنید دروغ بگویید و یا با عدم گفتن حقیقت محصول خود را بفروشید. چون این کار باعث می شود اعتماد مشتری از بین برود و همان خرید آخرین درخواست او از شما باشد.
سعی کنید با حُسن رفتار و صادق بودن، طرف مقابل را مشتری همیشگی خود کنید نه این که او را تا ابد از خود و از فروشگاهتان متنفر سازید.

 

۴٫به خواسته ها و نیازهای فعلی او توجه کنید

آدم‌ها خود خواه هستند. آن‌ها اول به فکر رفاه خودشان هستند و بعد به دیگران فکر می‌کنند. اگر بتوانید ثابت کنید پیشنهاد شما بیشتر از آنکه به سود شما باشد به نفع آن‌هاست، به احتمال زیاد پیشنهاد شما را می‌پذیرند.
اگر بتوانید روی علایق، آرزوها، نیازها و انتظارت آن‌ها تمرکز کنید، آن وقت نه تنها عطش آن‌ها را برای مورد توجه قرار گرفتن سیراب خواهید کرد، بلکه این کارتان نشان می‌دهد که واقعاً به آن‌ها اهمیت می‌دهید. به این ترتیب است که اطمینان و احترام متقابل ایجاد می‌شود

 

در نتیجه …

این مهم‌ترین چیزی است که موقع متقاعد کردن دیگران باید به خاطر داشته باشید. مهم نیست که چقدر خود را شبیه آن‌ها می‌کنید یا چقدر دلیل و مدرک شما محکم است؛ اگر نتوانید به این سؤال مشتری که:«پیشنهاد تو چه سودی برای من دارد»؟ جواب درستی بدهید، تلاش‌های شما برای متقاعد کردن او نتیجه‌ی چندان رضایت بخشی نخواهد داشت.
همیشه به این فکر کنید که مشتری از کارهای شما چه سودی می‌برد.

شما برای متقاعد ساختن دیگران چه کاری انجام می‌دهید؟

 

نویسنده: سجاد پروانه

افکار خود را به اشتراک گذارید