فهرست بستن

قدرت تغییرات کوچک با قانون ۱۵ دقیقه

زمان مطالعه ۳ دقیقه

قدرت تغییرات کوچک با قانون ۱۵ دقیقه روشی آسان برای رسیدن به موفقیت که از انجام دادنش میترسیم.

قدرت تغییرات کوچک در زندگی معمولا نادیده گرفته می‌شوند، در حالی که یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اثرات را در زندگی ما دارد. معمولا همه فکر می‌کنند که برای به وجود آوردن تغییرات بزرگ باید قدم‌های بزرگ برداشت و معمولا به واسطه همین تفکر هم به ندرت رنگ موفقیت و تغییرات بزرگ را می‌بینند. افراد موفق دنیا باور دارند که موفقیت نه یک شبه به دست می‌آید و نه با تغییرات بزرگ بلکه همین قدرت تغییرات کوچک است که می‌تواند آنها را به موفقیت نزدیک کند.

قانون ۱۵ دقیقه

قانون ۱۵ دقیقه‌ای می‌تواند تغییرات بنیادین در افراد و حتی جامعه به وجود آورد. اگر افراد آن را باور کنند و با قدرت تغییرات کوچک آشنا شوند نه تنها می‌توانند به زندگی ایده‌آلشان برسند، بلکه می‌توانند جامعه‌ای ایده‌آلی هم بسازند.

تغییرات کوچک و مستمر، قدرت این را خواهند داشت که آینده‌ای کاملا متفاوت بسازند. مطابق با این قانون شما باید تنها روزی ۱۵ دقیقه به فعالیتی که اولویت شماست بپردازید.

 

قدرت تغییرات کوچک با قانون ۱۵ دقیقه

 

مثال‌های کاربردی قانون ۱۵ دقیقه

قانون ۱۵ دقیقه به قدرت تغییرات کوچک اشاره می‌کند، این قانون اشاره می‌کند که اگر شما تغییرات کوچکی در زندگی‌تان ایجاد کنید اما به انجام آنها پایبند باشید نتیجه بهتر و سریعتری خواهید گرفت. در واقع اگر شما برای ایجاد یک تغییر زمان کمی صرف کنید اما هر روز آن را تکرار کنید آن عادت زودتر در شما نهادینه می‌شود.

۱۵دقیقه زمان بسیار کوتاهی است که گاهی حتی گذر آن حس نمی‌شود، همه ما حتما ۱۵ دقیقه زمان اضافی در روز داریم که آن را هدر می‌دهیم که با استفاده از قانون ۱۵ دقیقه می‌توان آن را تبدیل به زمان طلایی کرد و در پایان سال از دیدن تغییرات خودتان شگفت زده شوید:

۱. روزی ۱۵ دقیقه به یادگیری زبان اختصاص دهید، تاثیرش از هفته‌ای یکبار کلاس رفتن بیشتر است.

۲. روزی ۱۵ دقیقه پیاده‌روی تند داشته باشید، از هفته‌ای دوبار باشگاه رفتن تاثیر بیشتری روی سلامتی و تناسب اندام دارد.

۳. روزی ۱۵ دقیقه مطالعه کنید و مطلب جدید یادبگیرید. مطالعه و یادگیری ورزش مغز است و باعث فعالیت بیشتر سلول‌های خاکستری مغز می‌شود و عادت یادگیری را برای همیشه در شما نهادینه می‌کند.

۴. روزی ۱۵ دقیقه به عادت‌های منفی‌تان فکر کنید و آنها را با عادت‌های مثبت جایگزین کنید. با این کار در پایان سال شخصیت فوق‌العاده‌ای از خودتان خواهید دید.

۵. روزی ۱۵ دقیقه به توسعه مهارت‌های فردی‌تان بپردازید. در پایان هر ماه شما یک حرفه جدید یاد گرفته‌اید.

۱۵ دقیقه زمان بسیار کوتاهی است که برای همه ما در دسترس است، پس بدون هیچ بهانه‌ای از همین امروز شروع کنید و از دیدن قدرت تغییرات کوچک لذت ببرید.

 

نویسنده : سجاد پروانه

افکار خود را به اشتراک گذارید